17 Şub 2016

Yurdumun Masum Gelinleri


images (1)
En Doğal Hakları

Merhabalar, epey bir zaman oldu bloğuma yazı yazamıyorum.
Aslın da bloğuma da yazı yazmayı ve siz değerli arkadaşlarımla paylaşmayı çok seviyorum.
Geçtiğimiz günlerde
kursta arkadaşlarımla sohbet ederken,arkadaşlarımdan biri biliyor musunuz ben 13. yaşında evlendim dedi. Ve üstelik eşim benden 16. yaş büyük.. Biz çok şaşırdık! Ne diyeceğimizi bilemedik. Bu konuda çok haberler çıktı.
Kitaplar yazıldı,sözler söylendi ama bunu yaşayan bir insanla hiç konuşmamıştık..

Arkadaşımın dilinden:
Daha henüz 13.yaşındaydım. Babam beni zorla evlendirdi!!!
Arkadaşlarımla oyunlar oynuyorken, böyle bir şeyle karşılaşacağımı hiç düşünmemiştim.
Her genç kız gibi benim de hayallerim vardı. Dalından koparılan  bir tomurcuk çiçek gibi
Savruldum.. Okula gidiyor ve okumayı çok istiyordum.
Hayatım çok çileli geçti; inekler ve tarla işleri çoktu.. Ben en güzel günlerimi tarlalarda ve hayvanlara bakarak geçirdim. Bu arada çocuklarım da oldu tabii. Hayatım büyük bir koşuşturma içinde akıp, geçti.. Şimdi ise torunlara bir şeyler örmek, biraz oyalanmak ve çocukluğum da doyasıya oynayamadığım arkadaşlarımla haşır neşir olmak için geldim dedi. Ben ve arkadaşlarım çok üzüldük! Ve çok etkilendik.. Sizlerle paylaşmak istedim.

Sizlere sadece özet olarak yazmaya çalıştım. Belki yazdıklarımı klişe olarak düşüne bilirsiniz ama yaşanan gerçeği başka nasıl anlatabilirim ki.Yurdumda o kadar çok yaşanıyor ki bu durumlar.
Ben sadece birini gördüm ve tanıdım. Herkes kendi yaşadığını bilir, bende dahil olmak üzere..
Hiç düşünemiyorum bir baba ve anne nasıl böyle bir şey yapar, evladına nasıl kıyar.
Gerçekten hiç aklım almıyor ve benim gibi acılı bir annenin kalbi daha çok acıyor böyle durumlarda..
Genç kızlar; onlar pırıl pırıllar. Onları gözümün önünde canlandırıyorum; okulun bahçesinde oyunlar oynarken, ders çalışırken... Arkadaşlarıyla neşe içinde koşuşturup, ilerideki hayatlarına dair hayaller kurarken...
Ve hiç acımadan koparılıyorlar o güzel dünyalarından,hemde en yakınları tarafından..
İşte en zor ve en acı olanı da bu olsa gerek.

Yaşanan her hüznün ardında bir ışık, yok 
olan hayatların sonunda bir mutluluk var mıdır?
Ya, hayallere giden bir yol ya da umutlara açılan bir pencere?
Ve bakmasını bilen gözler, var mıdır? Kim bilir belki de vardır..








2 yorum:

  1. ne çok çocuk yaşta evlendirilen kızlarımız var.. özellikle doğuda aşiret zihniyetinin hüküm sürdüğü coğrafyalarda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok doğru söylüyorsun..
      Yaşadığımız şu zamanda bile çok olması düşündürücü!
      İnşallah, her şey daha iyi olur ve günümüz de böyle şeyler yaşanmaz.
      Görüşmek üzere..


      Sil