21 Nis 2015

Renkli Çiçekler

Bahar geldi etrafımız yavaş yavaş yeşillenmeye başladı. Renkli çiçekleri ve mis kokularıyla
kendilerini  gösteriyorlar ama ne zaman bahar gelse içimi bir hüzün kaplar!
İlk baharda uyanan o baharın kokusu,
adeta bizi içine çekerdi..
Renk renk güller, renk renk diğer çiçeklerimiz o kadar güzeldi ki..
Bahçemde tam on yıldan fazla çiçek ve sebze yetiştirdim. Bahçemiz evimizin yanında;
küçük bir bahçeydi ama neler yoktu ki.. Her şey vardı. Beş yıl oldu bahçemden uzaklaşalı.
Kim bilir belki bir gün yine bahçemle kavuşuruz.

Sizlere bu gün çok sevdiğim ORTANCAYI tanıtmak istiyorum.
Mutlaka sizlerde ortancayı biliyorsunuzdur ama biraz da ben bahsetmek istiyorum.

Yazın Rengi Mor ve Pembe
ORTANCA (Hydrangea
Ne kadar güzel değil mi?
Türüne göre mart- ağustos ayları arasında çiçekli kalır.
Nemli yada yarı nemli topraklarda sağlıklı gelişir.
Duvar diplerine yada ağaç altlarında da yetiştirilebilir.
Besin maddelerince zengin, humuslu ve asitli toprakları çok sever.
Belki sizlerde bahçenize davet edebilirsiniz ortancayı.
Kokulu bir çiçek değildir ama endamı ve gösterişi yeter.

BAHAR DALI  (Chaenomeles Japonica)
Bahar dalının güzelliği de bir başka..
Bahar Dalı 
Birazda bahar dalından basedeyim. Bahar dalıda çok güzel ve çiçekleri çok hoş bir bitkidir.
Dikensi dalları çiçek açıp kışın ardından gelen baharın habercisidir.
Kireçli topraklar hariç tüm alanlarda, özellikle killi topraklarda yetiştirebilirsiniz.
Güneşli, yarı gölgeli alanları bitkiniz sever.
Eğer bahçeniz varsa, bahçenizi çiçek şölenine döndürebilirsiniz.

Size bahçenizde bol çiçekli günler diliyorum.
Çiçeklerin resimleri alıntıdır.


2 yorum:

  1. Merhabalar,
    Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, çok teşekkür ederim :)
      İnşallah, güzel paylaşımlarda buluşuruz..
      Bende size sevgilerimi gönderiyorum, görüşmek üzere..

      Sil