2 Mar 2015

Ünlü Kadın Mucitler


 Josephine Cohcrane
Bugün sizlere farklı bir pencereden seslenmek istiyorum.
Bilimden, bilim deyince, aklımıza hep bilim adamları gelir.
Bilim, icatlar hep erkeklere bağdaştırılır. Oysa bilim, icat deyince aklımıza  kadın mucitlerimizin de gelmesi gerekmez mi?
Bugün; günlük hayatımızda en çok kullandığımız, hayatımıza büyük bir kolaylık sağlayan elektrikli eşyalarımızın başında gelir, bulaşık makineleri...
Değerli buluşlara imza atmış olan, kadın mucitlerimizden birini tanıtmak istiyorum sizlere...

Peki hiç düşündünüz mü?

Bulaşık makinesini ilk icat eden kim??

Josephine Cohcrane:
Evde çalışan hizmetçisi,  Josephine'in değerli porselenlerini kırınca; Josephine sinirlenip,
Bulaşık makinesini icat etmeye karar vermiş. İcat ettiği ilk makinede, basınçlı suyu
makinede bulunan bulaşıkların üzerine fışkırtıcak şekilde tasarlamış.
Cohcrane makinenin patentini 1886'da almış.

Bu dönemde evlerin çoğunda makinenin çalışması için gerekli olan sıcak su sistemleri olmadığı için
Cohcrane fikrini otellere ve restoranlara satmış.
Sonrasında ise kadının çalışma hayatına girmesi ile birlikte bulaşık makinesi evlerdeki yerini almış.

Bilgiler Net'ten Alınmıştır




7 yorum:

  1. kadınların üretken bir şekilde hayata dahil olmalarını çok seviyorum,
    ne iyi bir buluş yapmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten öyle sevgili Bahar, bende seviyorum :)
      Kadınlarımızın üretken olmaları, onlarında önemli buluşlara imza attıklarını
      farklı bir şekilde anlatmak istedim. Sevgilerimle..

      Sil
  2. :)) Porselenler bir de aile yadigarı olunca kırılınca insan kendi kırılmış kadar oluyor. :) Bilim tarihinde Madam Curie, Hypatiana -antik dönem kadın matematikçi ve düşünür- ve diğerleri. Kadınların dertlerine her zaman pratik ve kullanılır sonuçlar elde etmiştir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söylüyorsun kırılan birde aile yadigarı olunca insan kendi kırılmış gibi oluyor.
      Madam Curie ve diğerlerinin hayatlarını okudum.Gerçekten çok güzel buluşlara imza atmışlar.
      Bilim her zaman ilgimi çekmiştir çocukluğumdan itibaren. Sevgilerimle..:)

      Sil
  3. Merhaba canım blogunu yeni keşfettim çok güzel bir blog olmuş takibe aldım hemen,seni de bloguma beklerim :) makeupby-ezgi.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)
      Görüşmek üzere..

      Sil
    2. Teşekkür ederim :)
      Görüşmek üzere..

      Sil