16 Eyl 2014

Papağan Sahibini Nasıl Yendi?

Akıllı Papağan



 Ülkenin birinde zengin bir tüccar varmış. Rengarenk kumaşlar ipekler, elbiseler satarmış.
Bir gün
ticaret için Hindistan'a gitmeye karar vermiş. Başlamış yol hazırlıkları yapmaya.
Bu sırada evdeki tüm yakınlarına sormuş:
 - Hindistan'dan ne istersiniz, size ne getireyim?
Her biri istediklerini söylemişler.Tüccarın çok sevdiği bir de papağanı varmış.
Papağan kafesinde durur, gelen giden ne derse söylediklerini aynen tekrar edermiş.
Ama kafeste yaşamaktan hiç de mutlu değilmiş. Hep özgürce uçacağı, dostlarıyla olacağı günlerin hayalini kurarmış. Sıra papağana gelince tüccar:
- Ey güzel kuşum, senin vatanına gidiyorum.
Sen Hindistan'dan ne istersin? diye sormuş. Papağan: - Ben bir şey istemiyorum.
Sadece orada özgür uçan papağanlar görürsünüz. Onlara benden bahsedin." benim de sizin gibi
ama kafese mahkum ettiğim bir papağanım var. Size selam söyledi," deyin. Hiç olmazsa seher vakitlerinde beni de hatırlasınlar ki bende birazcık rahat olayım, dedi.

Kervan hazırlanmış, tüccar yola koyulmuş. Haftalarca süren yolculuktan sonra Hindistan'a
varmış.


Kayalıklara konmuş birkaç papağan görünce kendi papağanını söylediklerini hatırlamış.
Atını durdurup onlara seslenmiş:
- Hey güzel kuşlar! Ben uzak bir memleketten ticaret için buraya geldim.
Benim kafeste yaşayan bir papağanım var, demiş. ve papağanının söylediklerini söylemiş.
Tüccar sözü biter bitmez o papağanlardan birisi titremeye başlamış ve pat diye yere düşmüş.
Tüccar bu haberi verdiğinden dolayı bin pişman olmuş.
- Keşke onu üzüp ölümüne sebep olmasaydım, diye düşünmüş.
Tüccar kuşları bırakıp işine dönmüş. kısa zamanda alışverişini tamamlayıp memleketinin yolunu tutmuş. Evine varınca herkesin hediyesini bir bir dağıtmış. Kafeste, olanları seyreden papağan:
- Arkadaşlarımı gördün mü? Onlara söylediklerimi ilettiniz mi?
Gördüklerinizi bana anlatır mısınız, demiş.
Tüccar: - Sevgili kuşum, kusura bakma ama anlatmasam daha iyi olur.
Çünkü hatırladıkça çok üzülüyorum, demiş.
Papağan ısrar edince tüccar istemeye istemeye anlatmaya başlamış:
- Tarif ettiğin yere varıp dostların olan papağanları görünce yanlarına gittim,
selamını ilettim ve söylediklerini anlattım. Ancak içlerinden senin haline çok üzüldü
ve ben sözümü bitirir bitirmez titremeye başladı ve düşüp öldü.

Tüccarın sözlerini duyar duymaz papağan da kafesin içinde titremeye başlamış ve düşüp ölmüş.
Bunu gören tüccarın üzüntüsü daha da artmış; - Ey güzel kuşum, birdenbire sana ne oldu,
keşke anlatmaz olsaydım, diyerek dövünmeye başlamış.
Ölü papağanını kafesinden çıkarıp pencerenin kenarına getirmiş. Ama ne görsün, papağan
birdenbire canlanıp pırrr diye uçmaz mı! Kaçan kuş karşıdaki ağacın dalına konmuş...
Şaşırıp kalan tüccar: - Ey güzel kuşum, bunu bana neden yaptın böyle, demiş.
Papağan konduğu daldan özgürce konuşmuş: - Sevgili efendim! O Hindistan'da gördüğün
papağan benim halimi sizden dinleyince bana bir ders vermek istemiş.
Düşüp ölmüş gibi yaparak bana bu mesajı göndermiş. Bana, "eğer özgür bir hayat yaşamak istiyorsan, ölme taklidi yap,"demek istemiş. Bende gördüğünüz gibi öyle yaparak kafes hapsinden kurtuldum, diyerek kaçıp gitmiş.



Seçme Masallar'dan    


4 yorum:

  1. Zevkle okudum ve çok beğendim :)
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevkle okuduğunuz için çok teşekkür ederim :)
      Ben sizi takip ediyorum.
      Görüşmek üzere..

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Evet..gerçekten çok güzel ve anlamlı.

      Sil