5 Ağu 2014

Evren Bir Soframı?

Evren'e Yolculuk
Geçtiğimiz günlerde; yerel bir TV de konuk olan değerli bir hocamız,evreni anlatıyordu.
Dinlerken, 'Evren büyük bir sofradır.' dedi.
O anda evren bir fotoğraf olarak gözümün önüne geldi... Bu güne kadar hiç böyle düşünmemiştim!
Düşününce gerçekten de evren, bir sofra değil miydi? 

Büyük bir sofra... Biz insanlar, yaşayan tüm canlılar o sofradan pay alabilmek için mücadele 
etmiyor muyuz? Kavgalar, savaşlar,dökülen kanlar hep o sofradan pay alabilmek ve o sofrayı ele geçirmek için değil mi? Hep benim olsun, hep benim olsun zihniyeti!
Peki biz neyin kavgasını yapıyoruz? Bu gün bizim olan, yarın başkasının olmayacak mı?
Bunun, böyle olmayacağının  bir garantisi var mı? 
Öyleyse nedir paylaşamadığımız? Evren olarak gördüğümüz bu büyük sofranın, hiç güzel yanı yok mu? Var tabii ki... Bir  yanda güzel insanlar, diğer yanda tabiat ve hayvanlar!
İyilik için yarışanlar... Tabiatın o güzel yeşili, çiçekler, kuşlar, o güzelim bahçeler!
Bir de okyanus var.Okyanus beni her zaman etkilemiştir! Sebebini bilmiyorum...
Suları çok sevdiğim için herhalde. Deniz,şelaleler,muhteşem güzellikler!
Güneş'in, Ay'ın bu sofrayı aydınlatmak için ışıklarını saçıp, bize gülümsemesi...
O kadar çok ki yazsam; yazmakla bitmez. Evrenin iki yüzü var aslında. Bir yanda olumlu gelişmeler,güzellikler diğer yanda çirkinlikler...
Dünyada 3 büyük kitap olduğunu düşünüyorum!
Kur'anı Kerim, evren ve insan...
Kur'anı Kerim; ALLAH'Ü Tealanın kelamı...
Evren; evren'e baktığımız zaman ise onun her şeyiyle bir kitap olduğunu düşünüyorum!
İnsan; insan da öyle; yaradılış itibariyle, her şeyiyle bir kitap.
Yaşadıkları, yaşayacakları zaten kayıt altına alınıyor,yaratıcı tarafından...
Evrende öyle, o da kayıt altında... Biz insanoğlu ne yazık ki bunların pek farkında değiliz.
Bense her şeyin yaşarken, anlamamızı, araştırmamızı düşünenlerdenim. 


6 yorum:

  1. Merhaba,
    Beyaz begonvilden geliyorum blogunu takibe aldım bana da beklerim.
    Sevgilerle:=)

    www.neclasolen.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Etkinlikler sayesinde sizin gibi güzel insanlarla tanıştık.
      Görüşmek üzere sevgilerimle...

      Sil
  2. Ah ne kadar çok okumaya, araştırmaya, sevmeye, konuşmaya ve dokunmaya ihtiyacımız var. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söylüyorsunuz.Gerçekten çok şeye ihtiyacımız var.
      Yorumlarınızı özlemişim! Sevgilerimle.

      Sil
  3. Öğrenecek o kadar çok bilgi var ki ablam çok güzel bir paylaşım olmuş..
    Öpüyorum kocaman :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öğrenecek çok şeyimiz var gerçekten Şeymacım :)
      Bende seni çok çok öpüyorum:*

      Sil