2 Tem 2014

Yaşam Bir Roman mı?



"Yaşamı bir roman gibi kurmak istiyorum. En küçük bir aksaklık beni sıkıyor," der, Gerard de Nerval...
Nasıl kurulur bir yaşam? Bu bizim elimizde olan bir şey mi?
Kader,alnımıza yazılanmıdır? Yoksa yol haritamızı çizerken yaşayacaklarımızı bizim isteklerimizi mi belirleyecek. Yada daha ilk andan itibaren kararlı bir şekilde tavır almak mı?

Hem kendimize hem çevremize hemde bizi bekleyen, ne olduğunu bilmediğimiz bir yaşama mı?
Yaşanacaklar,olaylar, yaşamın getirecekleri... Çocukluğumuzdan,gençliğimizden gelen anılar vardır..
Kendimizde bir takım yetenekler görürüz.. Hayallerimiz farklıdır ama daha büyüklerimize anlatamadan
hevesimiz kırılır. Çünkü onlar sizin yerinize planlarını yapmışlardır.
O denli tutkulu olduğumuz düşüncelerimiz ve hayallerimiz daha yaşayamadan uçup gitmiştir bir kuş misali...
Her insan yaşamın ilk adımlarında farklı farklı hayaller kurar..Doktor olmak,yazı yazıyorsa yazar olmak,
mühendis olmak,terzi olmak, yada öğretmen olmak gibi gibi...
Siz bu hayalleri kurarken, birde bakmışsınız ki size hiç bir öğrenim yapabilme olanağı bırakılmamış...
Siz çaresizce kalırsınız öylece.
"Yaşamı bir roman gibi görmek"deyimi yerinde bir sözdür ama siz, hangi tür romanın içinde yer alacaksınız?
Olaylar mı? Yoksa iç dünyalarda gezinti mi? Hüzünler mi? Sevinçler ve mutluluk mu?
Bilinmez, hayatın bize ne getireceği.. Rolümüzün nerede olacağı, bu komedide olabilir, bir dramda ama bilinmez...
"Bilinmezlik hepimiz için vardır." Bilinmeze doğru bir yola çıkarız. Nereye gideceğimizi, nerede duracağımızı bilmeden...Neyse, çocukluğuma dönersem odamda otururdum, elime bir defter bir kalem alarak başlardım yazmaya o çocuk kalbimle.. Nedense hep şelalelerle ilgili kurgu yapardım içinde su, deniz,bahçelerde yer alırdı ama suyla ilgili kurgularım daha ağır basardı. Sanki gözyaşlarımın önceden habercisi gibi..
Yazardım yazardım... Daha ilk okula giderken,arkadaşlarım oyunlar oynarken ben onları izlerdim. İzlerken farklı farklı hayaller kurarak.. Şimdi şöyle bir hayatıma bakıyorum da geçmişten şimdi ki zamana, arada çoook uzun bir çizgi var. Bu epeyce uzun bir çizgi.. Ama bugün yeniden yazıyorum. Dilin en güzel ifadesi yazmaktır. Bu günlerin geleceğini hiç düşünmemiştim.. Çok uzaklardan geldim yazı dünyasına hemde çok... Ama olsun yinede mutluyum! Hiç bir şeyin yaşamımızda geç olduğunu düşünmüyorum."Yaşadığımız müddetçe!" Yaşamın asla roman olduğunu düşünmüyorum..




10 yorum:

  1. Sevgili Merve, çocukken aynen senin gibi yazardım. Benimkiler macera ağırlıklı olarak başladı. Yaşamımın her döneminde bir şekilde yazı yazmakla ilgilendim. Babam dükkanını ilk açtığında zorla elime renkli kağıtlar ve kalemler verdi: "Afiş yapacaksın." dedi.Başarısız da olsa: Tiyatro oyunu yazdım.
    Hayatımızda edindiğimiz bilgi veya yetenek bir şekilde önümüze geliyor. Öğrenebilmişsek ondan kazanç elde edebiliyoruz. Öğrenemediysek de sağlık olsun.
    Yazmayı seviyorsan devam et. Meslek seçimin ne olacağını bilemiyorum ama seni en azından ruhunu diri tutar.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili bahçe perim,çok teşekkür ederim.Yorumunuzu okurken gözlerim doldu..
      Yazmayı seviyorum! Ama bazı şeyler bizim istediğimiz gibi ne yazık ki olmuyor.
      Yazmaya devam etmek istiyorum.Hiç bir şey olmasa bile sizin de dediğiniz gibi ruhum mutlu olur.Sevgilerimle.

      Sil
  2. En güzelini yapıyorsun ablam!
    Yüreğine sağlık çok sevdim..
    Öpüyorum seni kocaman :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeymacım çok teşekkür ederim:)
      Bir tanesin sen..
      Bende seni çok çok öpüyorum:*

      Sil
  3. yaşam belirlenenler ve bizim belirlemeye çalıştıklarımız arasındadır.
    o çizgide kendimizi ifade etmeye çalıştığımız alanlarda en çok kendimiz oluruz.
    bu güzel paylaşımında da kendini iyi ifade ettiğin yazının büyülü dünyasında kalbine ulaşmak ne ayrıcalıklı..
    sen hep yaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili maviye iz süren,ne kadar güzel sözler söylemişsiniz.
      Beni çok mutlu ettiniz!
      Çok teşekkür ederim.Siz de hep yazın:)

      Sil
  4. sevgili mervecim ben de yazmayı çok seviyorum ve çocukluğumdan beri yazıyorum inşallah hayallerimizi gerçekleştirdiğimiz bir dünyada yaşarız kendine iyi bak hayırlı ramazanlar:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Edacım çok teşekkür ederim:)
      Dua ve dileğine bende katılıyorum. İnşaALLAH hayallerimizin gerçekleştiği sevgi dolu dünyada hep birlikte yaşarız..Sende kendine iyi bak hayırlı ramazanlar:)

      Sil
  5. mim gönderdim size blogumda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)en kısa zamanda cevaplamaya çalışırım.

      Sil