23 Haz 2014

Yürekleri Engelsiz İnsanlar


Pozitif Özürlüler Gazetesi Okurları Yürekleri Engelsiz İnsanlar..

Bu yazımda sizinle yaşam öykümü tek ayağımla verdiğim hayat mücadelemi gazetelerde ve televizyonlarda
yayınlandıktan sonra olan seyirleri bu yazımda anlatacağım. Ve her hafta cumaları gönüllerinize misafir olmak
istiyorum. Benim sesim yardım değil sadece destek istiyoruz. "Üreten kendine öz güveni olan insanlar olmak istediğimiz için, havada kaldı.. Hatice Özkan olarak tüm Türkiye'ye engellilerin neler yapabileceğini engellere rağmen gösterdim. Beni en çok üzen şeyi paylaşmak istiyorum. Yaşam öyküm ile mücadelemden dolayı Türkiyem'in her köşesinden öyle güzel tepkiler aldım ki. Bunları duymak beni umutlandırdı.Ama maalesef  benim sesimi duyurmaya çalıştığım insanların ilgilerini çekmiyor ki. Çağrı yaptığım engellilerin sorunlarını dile getirmek istiyorum dememe rağmen Sayın Başbakanımıza 3 gün boyunca gazetelerde ve televizyonlarda yayımlanmasına rağmen dikkatini çekmedi. Aynı şekilde medyada tek ayağımla verdiğim hayat mücadelem haber niteliğini taşıyordu. Çalışmak istiyorum eğitimliyim benim sesim Engellilerin sesi televizyonlarda bir program yapmayı istiyorum dedim..Maalesef medyatik gelmemişim ki ilgilenen olmadı. Onlarda haklılar tabii
her gün 4-5 saat yayımlanan evlendirme ve yarışma programları kadar önemli değil. Ülkemizde bu kadar ciddi sorunlar varken yaptığım bu yersiz taleplerimden dolayı af edin "LÜTFEN".
Sayın Başbakanımızın ve bürokratların. Halkın sesi olan medyanın değerli vakitlerini bakın ne için aldım. Türkiye'nin sayıca her ne kadar sadece sandık başında sayılsa da çok fazla engellisi var.. Tekerlikli sandalye kullanan engelli yollardan.
Yüksek kaldırımlardan dışarı çıkamıyorsa eğer çıkmasın. Toplu taşıma aracı kullanmak isteyen engelli için mücadele başlar.. Aracım var diye sevinme engelli arkadaşım sana da otopark yok..Gelelim A.V.M lere
otopark var. Hemde hepsi dolu. İnsan buna sevinir mi evet sevdim. Sadece anlayamadığım A.V.M lerin otoparkları dolu olduğu halde içerideki tek engelli benim. Tabii ağır engelliyim ya ben böyle samca şeyleri merak ediyorum. O arabaların sahipleri uçtu mu? Peki. Sorumlu olan kişilere ne yapıyorsunuz? Piknik mi
elbette ki hakkınız ENGELSİZSİNİZ. Benimki de soru işte böyle şeyleri merak edip sorumluları göreve çağırırsam tabii kimse duymaz sesimi.. Ne hakkımız var onların hiç bitmeyen tatillerini ve keyiflerini bozmaya..
Engelliyim ya ben bunlarla uğraşıyorum işte. Oysa benim bitki gibi televizyon karşısında fotosentez yapmam gerekirken saçmalıyorum. Engellilerin sesi olmaya çalışıyorum.Bir engellinin en doğal ihtiyacı olan giyim kuşamı bile ailesi tarafından seçiliyor..Bir arkadaşı ile sohbet etmek için bir yerde oturmak sinema,tiyatro,
kütüphane vb. yerlere gitmek bir engellinin hayalidir. Ancak bunların hayalini kurabilir. Evinin penceresinden bakarken çünkü kapıdan çıkarken başlar engeller. Oda kabullenir kendisine verilen aciz insan rolünü gittikçe!
Bir yerde benim yaptığım gibi yaşamak her engellinin hakkı. Sizin verdiğiniz rolü oynamıyorum. Hayatımın yönetmeni benim diyebilen engelliler var. Annemin bana dediği gibi inatçı keçiler var.. İyi ki varız biz..
Mesele ben engellilerin sesi olacağım diyorum, ben bunu kafama yüreğime koydum bir kere..
Benim sesimi engellilerin sesini sorunlarını tek ayağımla verdiğim mücadeleyi 3 gün boyunca gazetelerde ve televizyonlar da yayımlanmasına rağmen dikkatleri çekmedi. Sesimi duyuramadım.Peki vaz mı geçiyorum.
Asla Başbakan, bürokratlar, medya bir çok kişi sesimi duymak zorunda kalacaklar..
Çünkü bu inatçı keçi tüm engellere rağmen, engellilerin sesi olmaya hayatta bizde varız demeye devam edecek..
HATİCE ÖZKAN
Sevgilerle yürekleri engelsiz insanlar.

"BU YAZI SEVGİLİ HATİCE ÖZKAN TARAFINDAN YAZILMIŞTIR.
KONUK YAZARIMIZ SEVGİLİ HATİCE ÖZKAN'IN İZNİYLE YAYIMLANMIŞTIR".

Bende bütün hayallerinin gerçek olmasını diliyorum.İyi ki varsın sevgili Haticem diyorum!!!










6 yorum:

  1. Ablam çok güzel bir yüreğin var senin. .
    Bütün hayalleri verçek olur inşallah. .
    Öpüyorum seni ablam benim :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeymacım bir tanem o senin güzel yüreğin..
      İnşallah hayalleriniz gerçek olur..Dualarım sizinle..
      Bende seni çok öpüyorum canım:*

      Sil
  2. daha çok duyarlılık daha çok sevgi daha çok iş olanakları istiyorum onlar için..
    duyarlılığın için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, düşüncelerinizde çok haklısınız.. Sizde duyarlısınız..
      Teşekkürler..

      Sil
  3. Türkiye'de insan olmak üstüne üstlük bir de engelli olmak çok zor. Hayat bizim için bu kadar çekilmez ve zorken engelliler için kim bilir ne kadar zordur. Devlet olarak toplum olarak engelli vatandaşlarımızında yaşam hakkı olduğunu unutmamalıyız. onların hayatını kolaylaştıracak çalışmalar ve düzenlemeler bir an önce yapılmalı. Yüreğine sağlık Merve, böyle bir konuya dikkat çekmeyi başardığın için. Sevgiler, kocaman öpüyorum seni ve Hatice'yi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncelerinizde çok haklısınız Nermin hanım. Benimde gönlümden o kadar güzel şeyler
      geçiyor ki, inşaALLAH yapmak nasip olur..Devletimizde bir an önce güzel çalışmalar yapar..
      Bende sizi kocaman öpüyorum:*Sevgilerimle..

      Sil