21 Haz 2014

Yasemin

♥ Seni hiç ummadığım bir anda tanıdım..İlk önce resmini gördüm,bu resim bana
çok sevdiğim tanıdık bir yüzü anımsattı. Öyle ki; dakikalarca seyrettim..Sonra bir güç bana yazmamı söyledi..Yazdım ve sen,  bana hemen cevap verdin..Çok güzel bir yüreğin olduğunu zaten hissetmiştim..İyi ki seni tanıdım Şeymacım..Şu kararan içimiz  biraz aydınlansın, güneş yüzümüze  gülsün gülsün ki ışıkları sarıp sarmalasın bizi. Şımartsın içimizdeki şairi, dışarı çıkartsın dizeleri.. Şarkılar söyletsin..İşlerimizi, güçlerimizi, dertlerimizi, sıkıntılarımızı rüzgarlara karıştırsın..İçimizdeki çocuğu çıkartıp, çocuksu bir mutluluğu doldursun yüreğimize..Sevgili Şeyma'ma kalbimden bir demet kokulu yasemin...
Yasemin çiçeğinin bakımı: Zeytingiller ailesindendir.200 kadar türü vardır. Bahar sonunda, yaz döneminde açan beyaz, narin çiçekleri vardır. Güzel kokusu sayesinde bahçelerin vazgeçilmezidir. Büyük saksılarda da yetiştirilebilir. Bodur,çalı ve sarmaşık olarak birçok türü vardır. Çiçekleri uzun süre dalları süsler. Ilıman iklimin hakim olduğu yerleri sever.
Işık isteği fazladır.Bahçenizde güneşli yada yarı gölge bir yere de dikebilirsiniz.
Organik maddece zengin toprakta sağlıklı gelişir. Toprağın  nemli olmasına özen gösterin. Aşırı
sulamadan da kaçının. Duvarların dip kısımlarında yada pergolalara sardırarak güzel bir görüntüye kavuşabilirsiniz.Sert rüzgarları sevmez. Korunaklı yerleri tercih etmelisiniz.15 Günde bir sıvı gübre verirseniz, yasemininizi sevindirmiş olursunuz..Bol Çiçekler


10 yorum:

  1. Ay ablam ya ne desem az kalır şuan hissettiklerime :)
    Senin nasıl güzel bir yüreğin var ♥
    Bitanesin sen iyi ki tanımışım seni :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönlümden geçenleri yazdım:)
      Asıl güzel olan senin yüreğin ♥
      Bende iyi ki tanımışım seni, canımın içi:*

      Sil
  2. Merhaba Merve, yazına bayıldım. Şeyma gerçekten çok tatlı ve güzel yürekli bir insan. Onu tandığım için ben de çok mutluyum. Bu arada senin blog sayfanı takip listeme ekliyorum. Sen de eklemek istersen bilgicellim.blogspot.com Beklerim efendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nermin hanım. Sizinle de tanıştığıma memnun oldum..Evet Şeymayı gerçekten çok seviyorum! Çok teşekkürler..

      Sil
    2. Çok seviyorum sizi ya okurken gözlerim doldu ;) :*

      Sil
    3. Canımın içi üzülme! Sen güzel olan her şeyi hak ediyorsun:*

      Sil
    4. Şeymacığım sen gerçekten özel bir insansın. Sevgiler canım.

      Sil
    5. Hayırlı sabahlar Nermin hanım. Şeyma gerçekten özel..Ben Süheyla. Kızımın adı Merve. Sevgiler..

      Sil
    6. O sizin kalbinizin büyüklüğünden :*

      Sil
    7. Seninde büyük bir kalbin var:) Canımın içi:*

      Sil