22 Haz 2014

Hırsız Taş



Vaktiyle Çin'in Karton şehrinde yaşlı ninesiyle An Niev adı bir çocuk yaşardı. Çocuğun annesi ölmüştü. Ninesi de çok fakirdi.Fakat o çörek yapıp para kazanmaya çalışıyordu.Yaşlı kadının yaptığı çörekleri torunu An Niev, sokakta satıyordu. Bir gün ihtiyar kadın çok çalışıp 300 çörek pişirdi. An Niev de sepetine temiz bir kağıt yaydı. Çörekleri dikkatle kağıdın üstüne dizdi. Sonra sepetini        alarak çarşıya indi ve çörekleri satmaya başladı.Ninesinin çörekleri insanlara parmaklarını yedirtirdi.. Bu yüzden üç yüz çöreği kısa zamanda sattı çocuk. Aldığı paraları da sepetin dibindeki kağıdın altına soktu. O sırada elinde ağır bir sepetle  yaşlı bir kadın yola çıktı.
Birdenbire ayağı bir taşa takıldığı için kadıncağız yüzüstü yere düştü. An Niev kendi sepetini yere bırakıp hemen ihtiyar kadının yardımına koştu. Kadını yerden kaldırdıktan sonra sepetten dökülmüş olan meyveleri de topladı. Sonra çocuk kendi sepetini almak için döndü; fakat sepeti bıraktığı yerde yoktu.Çocukcağız etrafı araştırdı. Nihayet sepetini büyük bir taşın yanında buldu. Elini sepetin içindeki kağıdın altına soktu; fakat paraların yerinde yeller esiyordu. Kaybolmuştu paralar! An Niev "Ah diye bağırdı. "Ah! paralarım gitti! Ah, ah! Paralarım
gitti." Üzüntüsünden ağlayarak yürümeye başladı. Çarşıdakiler çocuğun neden ağladığını anlamak için yaklaştılar. An Niev hala ağlıyordu. -Ah, ah! Paralarım gitti! Biri paralarımı çaldı! Şimdi nineme ne söyleyeceğim ben? O çok fakir. Paraya ihtiyacımız var. Bu çörekleri yoğurup pişirmek için ne kadarda alın teri döktü! Ben de hepsini sattım; fakat para kayboldu! O sırada yoldan Pav Kong geçti. Pav Kong Mandarindi. Yani soylu bir ailedendi. Aynı zamanda yargıçtı. Üstelik Pav Kong
çok iyi kalpliydi. Herkese iyi davranır, kimseyi üzmek istemezdi. Küçük çocuk onu tanıyordu.
Hemen koşup Pav Kong'un eteğine yapıştı ve;-Sayın Pav Kong! diye haykırdı. Bana yardım edin.
Büyük annemin verdiği çörekleri satıp para kazandım. Biri bu parayı çaldı.Ne olur hırsızı bulup paramı alın.Ne olur yardım edin PavKong!
Pav Kong, durup etrafındaki adamlara baktı. Gözüne bir delikanlı ilişti.Hemen sordu:
-Bu çocuğun parasını sen mi aldın?
Delikanlı: -Hayır, diye cevap verdi.  Bu sefer Pav Kong, iri yarı bir adama döndü.
-Parayı sen mi aldın? Hayır, sayın mandarin. Ben almadım.
Pav Kong, bu defa da çok yaşlı bir adamı süzerek: -Parayı sen mi aldın? diye sordu.
-Hayır. Mandarin, o vakit şişman bir adama döndü.
-Parayı alan senmisin?  Şişko: - Ne münasebet! diye cevap verdi.
Mandarin herkese aynı şeyi teker teker sordu. Hepsi de hayır dediler.
O vakit Pav Kong kaşlarını çatarak: -Parayı hiç birinizin almadığı anlaşıldı diye mırıldandı.
Şimdi gel de ayıkla pirincin taşını! Geriye şu taş kaldı.Olsa olsa şu taş almıştır.
Yanındaki uşaklara emir verdi. Şu taşı mahkemeye götürün. Parayı aldığı için sorguya çekeceğim.


Pav Kong, adamlarına dönerek: -Kapıya bir su kasesi koyun! diye emretti.
Sonra bekleyen insanlara baktı. Mahkeme salonuna girmek isteyen her kişi
bu kaseye yirmi kuruş atmalıdır. Pav Kong da su kasesinin yanında durdu.
Her para atılışta adam su dolu kaseye bakıyordu. Herkes tek tek yirmi kuruş attı.
Kase iyice dolmuştu.Nihayet kocaman burunlu adam da yirmi kuruş attı.
O vakit Pav Kong: -Parayı çalan adam bu, dedi.
Uşaklarına işaret etti. Onu yakalayın. Çantasını da arayın. Parayı orada bulacaksınız.
Çantasını açınca içinden iki yüz seksen kuruş çıktı.
An Niev: - Bu benim param! diye bağırdı. -Evet, senin paran bu.
O vakit koca burunlu adam ecel terleri dökerek: -Peki bu paranın çocuğa ait olduğunu nasıl anladınız? diye sordu. An Niev de tekrarladı: -Bunu nasıl anladınız?
Pav Kong gülümsedi: - Bakın! Kasedeki suya bakın.
-Bu adamı eskiden beri tanırım. Saman altından su yürütür. An Niev kazandığı parayı sepetin dibindeki
kağıdın altına koymuştu. ben sepete baktım. O kağıt yağlıydı. Bunun altına konan paranında yağlanmış olması lazımdı. Bakın suyun yüzünde de yağ var. Bu adam yirmi kuruşu kaseye atınca su yağlandı.
Sonra Mandarin adamlarına dönerek: -An Niev 'in parasını verin, dedi.
Kasedeki paralar da onun olsun. Ninen çok güzel çörekler  yapıyor An Niev.
Kendisine söyle. Yirmi küçük çörek yapsın. Onları sonra evime getir.Parasını al.
An Niev, sevinçle.- Teşekkür ederim, dedi. Çok teşekkür ederim.
Seçme Masallar'dan..




                     

4 yorum:

  1. sizi takip ediyorum hemen hemen tüm yazılarınızı okuyorum

    YanıtlaSil
  2. Hoş geldiniz.Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. hep böyle masallar paylaş ben de severek okurum kii :)
    çok güzel.

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim:)
    Bende senin yazılarını severek okuyorum..

    YanıtlaSil