24 Eki 2013

Kaplumbağanın Sancısı

 Minik bir kaplumbağa Pıtır, o sabah karnındaki korkunç
bir sancıyla
 uyandı. Sancı yüzünden,yerinden kıpırdayamıyordu.
" Bu ağrının nedeni ne olabilir?"diye düşünmeye başladı.
Bir önceki gün yaptığı her şeyi bir bir aklından geçirdi.
 Fakat bir türlü bulamadı.O sırada annesi kapıyı çaldı
ve yavaşça araladı.
"Kızım, niye hala yataktasın? Okul
vakti geldi. Haydi, kalk artık " dedi. "Anne,ufff  Karnım çok ağrıyor...Kalkamıyorum ki!" dedi Pıtır.
 Düşünmeye başladı, Pıtır. Birden aklındaki bir ışıltı, küçük bir ayrıntıyı annesine söylemeye utandı.Nasıl söylerdi ? Annesi, onu ve kardeşini sürekli uyarırdı: "Bu kavanozdakileri, asla yememelisiniz, yoksa hasta olursunuz!" derdi. Annesinin bu sözleri, aklından hiç çıkmazdı. "Yemedim anne... Yani... Hatırlayamıyorum." dedi. Yani o söylediğinin küçük bir yalan olduğunu sanıyordu. Hata yaptığını, annesine asla söylemeyeceğini düşündü." Hemen kalk ve hazırlan bakalım ." dedi annesi. "Neden anneciğim? Hala
 ağrıyor karnım.okula gidemem bu gün." diye yakındı Pıtır.
" Ne okulu yavrucuğum, hastaneye gidiyoruz." dedi annesi.
Pıtır, şaşırdı. Aynı zamanda da korktu. Ama niye korktuğunu da annesine söyleyemezdi. Çünkü her zaman doktora gittiklerinde, korkmadığını annesi çok iyi bilirdi.
Pıtır, yatağından kalkıp giyinmeye başladı. Karnındaki ağrı, rahat giyinmesine engel oluyordu. Ancak yapacak bir şey yoktu. Annesi, az sonra gelip onu kontrol edecekti. Çünkü her zaman kontrol eder, havanın durumuna göre giyinmeleri gerektiğini söylerdi. Pıtır, sonunda giyinebildi. O sırada annesi içeriye girip: "Hazır mısın, Pıtır?" dedi. "Evet anne, hazırım ama gitmesek olmaz mı?Dinlenirsem, geçer herhalde." diye karşılık verdi Pıtır. Annesi: "Hayır canım, bu olanaksız. Haydi, nazlanma da yürü bakalım .
Hemen gidelim hastaneye!" dedi ve evden çıktılar. Hastaneye vardıklarında, Pıtır'ın karın ağrısı hala sürüyordu. Hemen danışmaya gidip, doktorla randevuları olduğunu söyledi annesi. Pıtır giyinirken, o da doktordan randevu almıştı. Sıra Pıtır'a geldiğinde, doktor ona şöyle bir baktı. Bir kaç soru sordu sonra da:
" Sana tahlil yapmalıyız, Pıtır. Ancak o zaman karnının neden ağrıdığını anlarız," dedi.
"Tahlil olmadan, ne yediğim anlaşılmaz mı yani doktor amca?" "Anlaşılmaz, Pıtırcığım. Ama bir yol daha var."
"Nedir, doktor amca?" "Sen söylersen anlarız Pıtırcığım. Söyle bakalım, ne yedin?"
Pıtır'ın yanakları kızardı. Öncelikle,annesinden utanmıştı. Alçak bir sesle:
 "Dolaptaki şekerlerden yedim.
Hatta hepsini bitirdim. Anneciğim özür dilerim, senin söylediklerini ciddiye
 alsaydım, başıma bu gelmeyecekti, biliyorum ama dayanamadım." dedi.Annesi, doktora dönerek: "Yapılacak bir şey var mı, doktor bey?" diye sordu. Doktor,
Pıtır için bir reçete yazdı ve uzun süre şeker yemesini
yasakladı.Pıtır,eve dönerken
 annesinden defalaca özür diledi.Ama annesi, bir türlü
 bağışlamıyordu Pıtır'ı: "Sana çok kızgınım! Hep sizin
Pıtır'ın Annesinden Özür Dilemesi
Pıtır'ın Annesinden Özür Dilemesi
iyiliğiniz için öğüt veriyorum. Beni çok üzdün ve doktor
 beye karşı çok utandırdın." dedi annesi.
"Anneciğim, sana söz veriyorum! Çok özür dilerim!" diyerek özrünü tekrarladı Pıtır.Annesi, bu kez onu bağışladı ve sözünde duracağına inandığını söyledi. Pıtır, çok mutlu olmuştu. Annesine sarılarak yanaklarına kocaman öpücükler kondurdu.
Aşağıdaki Soruları Yanıtlayınız

1 Pıtır neden yatağından çıkamamış?
2 Annesi hangi konuda Pıtır ve kardeşini uyarmış?
3 Annesiyle Pıtır nereye gidiyorlarmış?
4 Doktor Pıtır'a ne söylemiş?
5 Annesi Pıtır'a neden kızmış?


0 yorum:

Yorum Gönder