16 Eki 2013

Avcı İle Serçe

Avcı İle Serçe
Avcı İle Serçe

Çok uzak ülkelerden birinde avlanmayı çok seven bir avcı varmış. Bir gün yine kuş avlamak için ormanda tuzak kurmuş. Bir ağacın arkasına gizlenmiş ve başlamış beklemeye. Beklemesi uzun sürmemiş. Tuzağın yanına gittiğinde küçük bir serçenin ağa yakalandığını görmüş. Eve götürmek için küçük serçeyi eline almış.Ama tam bu sırada kuş başlamış dile gelip yalvarmaya: - Ey avcı! Bu güne kadar sen inek, koyun, tavuk etleri yedin. Benim gibi küçücük bir kuşun etini ne yapacaksın? Onlar seni doyurmadıysa ben ne yapabilirim ki! Bırak beni demiş. Avcı serçenin dile gelip konuşmasına şaşırmış ve merakla kuşu dinlemeye devam etmiş. Serçe: - Eğer beni bırakırsan sana üç altın vereceğim. Bir lokma kuş etini mi tercih ediyorsun yoksa ömrün boyunca yararını göreceğin üç öğüdümü? İyi düşün! demiş. Avcı düşünmüş ve kararını vermiş: - Tamam seni bırakacağım. Neymiş bakalım bana vereceğin öğüt?
-Serçe Bir şartım var ama, demiş. Avcı: - Bir de şart mı koşuyorsun bana, diye sormuş. Serçe:- Kabul edersen, deyince. Avcı: - Peki! Şartın neymiş bakalım, demiş.- Öğüdün birini, elindeyken vereceğim, ikincisini ağaçta, sonuncusunu ise giderken söyleyeceğim, demiş. Avcı şartları kabul etmiş. Serçe de ilk öğüdünü vermiş: - Olmayacak şeyi söyleyenlere kim olursa olsun inanma! Avcı avucunu açmış. Kuş "pırrr" diye uçarak karşıdaki ağaca konmuş. Kuş avcının elinden kurtulduğuna çok sevinmiş. Sıra gelmiş ikinci öğüde: - Kaçırdığın fırsatların arkasından asla kederlenme. Yaşadığın anın kıymetini bil, pişmanlıkla zamanı geçirme,demiş serçe. Avcı şaşkın şaşkın bakarken serçe: - Karnımda pehe biçilmez bir inci tanesi vardı benim .Ama kaçırdın onu. Kısmetini değilmiş , demiş. Avcı ne yapacağını bilememiş.
-Eyvah! ben ne yaptım,neden seni bıraktım, diye sızlanmış. Serçe:- Az önce ne söyledim sana? Kaçırdığın şey için dövünmeyecek , pişmanlıkla vaktini geçirmeyeceksin. Ayrıca ilk öğüdümü unuttun mu? Kim söylerse söylesin, olmayacak şeye inanmayacaktın. Avcının aklı başına gelmiş. -Bari üçüncü öğüdü öğreneyim, demiş. Serçe tam uçmak üzereyken avcıya dönmüş:- Sen benim iki öğüdümü de dinlemedin.Üçüncü öğüdü neden vereyim , diyerek uzaklaşmış. Avcı, serçenin arkasından bakakalmış. Kuşu elinden kaçırmış ama bu öğütleri hayatı boyunca hiç unutmamış.

0 yorum:

Yorum Gönder